Jumaat, 3 Ogos 2012

Demonoid.me - Down due DDOS Attack



Sepanjang bulan Julai aku tak dapat access ke laman kegemaran aku. Pada mulanya aku ingat mungkin Demonoid.me tengan buat server maintainance sebagaimana selalunya. Tapi bila dah masuk bulan Ogos still tak dapat access.. nie bukan server maintainance dah.. So, aku cuba google untuk cari kepastian tapi hanya ada 2 je result terkini mengenainya dari yahoo! Answer dan wikipidia. Ini dari apa yang aku amik dari wikipidia:


"On July 24, 2012, Demonoid.me suffered another denial-of-service attack, bringing the site down for an indeterminate amount of time.[23] On August 1, 2012, The site’s main domain is now redirecting straight to an ad network serving up malware to unsuspecting visitors.[24] As of August 2, 2012 (from the perspective of United States based ISPs) the demonoid.me domain resolves to 127.0.0.1 or localhost, which means somehow the public DNS servers have been modified to prevent anyone from accessing Demonoid." 


harap bersabar ya pengguna-pengguna sekalian.. :(


sumber dari laman - wikipidia


Apa kata anda tentang post ini??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan